יום ג', כז’ בתשרי תשע”ח
דף הבית דבר המנהלת לוחות חודש תמונות חדר מורים יצירת קשר
 

סדר היום תורם ליצירת אקלים ייחודי ומוגן. מקדם סמכות שקטה בין המורים לתלמידים (שגרה מובנית המבהירה כי המורה הוא בעל הסמכות), מותאם לצרכי הילד בשלבים השונים של היום ומסייע ליצירת קשרים טובים ונעימים בין התלמידים. סדר היום: 8:10-8:15- התארגנות בוקר 8:15-9:00 ברכה ראשונה 9:00-9:45- פרקי לימוד 9:45-10:05- זמן זורם 10:05-10:20- ארוחת בוקר 10:20-11:50- פרקי לימוד 11:50-12:05- זמן זורם 12:05-12:45- פרקי לימוד 12:45- 13:00- פת מנחה 13:00-14:20- פרקי לימוד 14:20-14:30- ברכה אחרונה התארגנות בוקר: בבית החינוך איתן פותחים את היום יחד, העלייה לכיתות מתבצעת בטורים כשהמורה צועדת בראש הטור. המטרות המושגות: סמכות שקטה (המורה מוביל, נכנס ראשון לכיתה). קהילתיות- התלמידים נפגשים עם התלמידים האחרים ועם הצוות, גם אם לא לומדים באותה הכיתה. פתיחת יום מכוונת ללמידה, כולל תזכורות והודעות רלוונטיות לאותו היום. ברכה ראשונה: את שעות הבוקר אנחנו מתחילים עם ברכה ראשונה- זוהי שעת ההוראה הראשונה של היום ואנו מקדישים לה הרבה חשיבה ומשאבים. הצוות עבר הכשרה ממומחים בתחום התנועה והחינוך האלטרנטיבי, ליצירת בוקר נעים באופן המוביל את התלמידים לריכוז ולחשיבה מיטבית כפי שנדרש במהלך היום. הבוקר נפתח בניגון ותנועתיות מובנת המשפרת את זרימת הדם ומסייעת לריכוז, פעילות זו גם היא מסייעת לפיתוח הסמכות השקטה של המורה. שיח ומשחק חברתי המחבר את הילד לכאן ועכשיו ונותן לו כלים חברתיים חשובים. כניסה לתפילה מתוך שמחה בלב אוהב לחברים ולסביבה. התפילה מלווה בקטעי שירה ובזמן לתפילה אישית המסייעים לחיבור רגשי ולהנאה . פרקי לימוד: "אין אדם למד אלא במקום שלבו חפץ" (עבודה זרה י"ט ע"א) אנו עוסקים בחשיבות האינטראקציה בין מורה ותלמיד. חינוך זה גם הדקה לפני השיעור, קריאת השמות, לחיצת היד ובתשומת הלב ליד של הילד, קפוצה/רפויה. מבחינת התלמיד, אנו שמים דגש על פיתוח דיאלוג בין אנשים ולא רק דרך אמצעים טכנולוגיים. לדון במושגים כמו הקשבה, דיבור, חיבור, שפת גוף-עיניים, שרירי הפה והלסת, הנחת היד וכד'. כשהתלמידים לומדים מתוך מעורבות רגשית, יכול להתרחש הפלא הזה שנקרא חינוך. זמן זורם: הזמן הזורם מוקדש להפוגה מהלמידה, ליציר חוויות חברתיות ולרכישת מיומנויות חברתיות, ככזה מושקעים משאבים רבים בהכשרת הצוות, בחשיבה על הפעילויות המוצעות, בבנייתם, בהכנת הילדים לבחירת הפעילויות בזמן הזורם ובכללי ההתנהגות המצופים מהם. פת מנחה: לקראת סיום היום אכילת מזון קל לאספקת אנרגיה שתסייע עד לסוף יום הלימודים. ברכה אחרונה: זמן לסגירת יום, ארגון סביבת הלמידה ואסיף מהתלמידים, האסיף כולל חוויות לימודיות או חברתיות שעברו עליהם במהלך היום, זמן לשיח משתף, סיום היום בברכת פרידה חברית.

 
 
מרחבים כיתתים
מרחבי מקצועות
מועצת תלמידים
נושא שנתי
אינטרנט בטוח
למידה בשעת חרום
מצגת פלזמה
הענן החינוכי